Terug naar Chiro (Asebe Teferi) Haraghe Region - Reisverslag uit Teferī Ber, Ethiopië van Kees (Cornelis) Schippers - WaarBenJij.nu Terug naar Chiro (Asebe Teferi) Haraghe Region - Reisverslag uit Teferī Ber, Ethiopië van Kees (Cornelis) Schippers - WaarBenJij.nu

Terug naar Chiro (Asebe Teferi) Haraghe Region

Door: Kees Schippers

Blijf op de hoogte en volg Kees (Cornelis)

21 Mei 2014 | Ethiopië, Teferī Ber

In Juni reis ik op uitnodiging van Chiro College of Teachers' Education naar Addis en Chiro ten oosten van de hoofdstad. De ontwikkeling van de praktijk van het lesgeven op scholen voor primair onderwijs zal veel aandacht krijgen. Dit project kon in 2012 worden opgestart. Ik zal de training van de collega's vervolgen en studenten betrekken in deze ontwikkeling. Bekend zijn met het programma betekent meteen na aankomst in Chiro beginnen.
Mijn vorige counter-part Getachew heeft al een " safe-house" voor me geregeld op zijn compound
Ben benieuwd hoever het staat met de nieuwbouw en compound van deze opleiding.
De laatste week: een bezoek aan "onze (adoptie-) familie" in Urago & Tulu richting Jimma. Verder: Sebeta een bezoek aan Bultossa Hirko, hij verruilde zijn baan in Chiro CTE voor de "Special Needs Teacher College" , een unicum voor Ethiopia. Hij werd daar ook Dean: een prima mens op de goede plek.

• 22 Mei 2014 - 10:50

Cindy Cleemput:

Zou graag eens een persoonlijke mail naar je sturen, mijn dochtertje haar roots liggen in Chiro. Groetjes en veel succes daar

• 22 Mei 2014 - 11:05

Kees (Cornelis) Schippers:

Je dochter komt uit de regio Haraghe? Wat leuk dat je zo snel het bericht dat ik gisteren plaatste nu al van commentaar voorziet!

Hoe lang woont je dochter al in Nederland? Kan ik aan iemand / familie / verzorgers de groeten overbrengen? Heb je eventueel namen of een adres aanwijzing? Chiro heeft een paar opvallende locaties, die je zeker zult kennen.

Het feit dat je weet dat Asebe Teferi , eigenlijk Chiro heet zegt mij genoeg. Jullie hebben je echt in het land verdiept denk ik.

Vriendelijke groeten, Kees Schippers

• 23 Mei 2014 - 16:25

Cindy Cleemput:

Zie nu pas dat je gereageerd hebt, is het niet mogelijk om je privé eens te mailen, ons e-mail adres is didier.de.vriendt@telenet.be. Dan leg ik onze situatie wel eens uit.
    Wij wonen trouwens in Belgie en onze dochter is hier bijna twee jaar. Echt een prachtig meisje waar we héél fier op zijn. Ze heeft wel de koppigheid van de ethiopische prachtige mensen :-)

Vriendelijke groeten terug, Cindy Cleemput

• 31 Mei 2014 - 15:44

Kees Schippers:

hebben jullie de nieuwe foto's gezien?

vr.gr.

• 04 Juni 2014 - 11:40

Cindy Cleemput:

Prachtige foto's, heb ik toch al een beetje een idee hoe Chiro eruitziet :-) Goede reis en zal je dagboek zeker opvolgen toi, toi, toi....