Naar Cambodia voor VSO - Reisverslag uit Sisŏphŏn, Cambodja van Kees (Cornelis) Schippers - WaarBenJij.nu Naar Cambodia voor VSO - Reisverslag uit Sisŏphŏn, Cambodja van Kees (Cornelis) Schippers - WaarBenJij.nu

Naar Cambodia voor VSO

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees (Cornelis)

30 April 2016 | Cambodja, Sisŏphŏn

Een nieuwe uitdaging: in de noord-west regio van Cambodia. Sisophon , de regio hoofdstad wordt mijn woon- en werkgebied. Op koningsdag kreeg ik het definitieve mailtje dat de werkgever, het Ministerie van Onderwijs & Sport, mij op 14 juni verwacht. Het voordeel te worden uitgezonden door VSO is dat er een gedegen voorbereiding en coaching aan vooraf gaat: in Nederland en in Phnom Penh, waar VSO de introductie land training volgt en Khmer de nieuwe taal.

Ik ben heel blij met alle informatie die collega VSO'ers mij al gaven: het regenseizoen, de motorfiets van 125cc, de eetgewoonten, het vervoer, de markt, ATM, kleding, werktijden, de "do's & not done's".
Na mijn ervaringen in Ethiopia ben ik benieuwd hoe het werken en leven hier zal worden als "Teacher Trainer Advisor" aan de Provinciale Teacher Trainings College (Pabo dus). Het zal wel even wennen zijn aan de Skype gesprekken met Leuvenheim. Pauline komt in december / januari 2017 en wanneer ik terugkom zal mijn eerste kleindochter Feija wel lopen...
Op het kaartje hieronder kun je zien dat Sisophon op korte afstand van de grens met Thailand ligt en op Google Earth kijkend, ontdek je waarom ik mijn vogelgids en kijker meeneem.

Ik houd jullie op de hoogte.

VSO is een vrijwilligers organisatie, met een vestiging in Utrecht.